2009

Paow skriver

Nej vad säger ni, Uppdaterar jag för mycket? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
(O.b.s, Denna update är helt seriös och kan skada känsliga läsare.)

Okej, då kör vi 2009 listan då!

Årets bästa biofilm:
Definitivt slumdog Millionaire som jag såg två gånger på Bio. Jag läste också boken men de hade inte så mycket gemensamt. Då alla andra utnämner Baksmällan till årets bästa biofilm kan jag inte hålla med. Visst.. den var ganska rolig.. Men jag har sett många, mycket bättre filmer.

Årets bästa Bok:
Den förlorade Symbolen. Skriven av Dan Brown (min ena favoritförfattare)
I mars fick jag reda på att den skulle komma, sen satt jag och väntade tills september då den skulle släppas.. den var lite sen och släpptes någon gång i början av oktober, men när jag väl började läsa boken gick det inte att sova. Jag låg uppe till kanske 4 på nätterna för att det verkligen inte gick att lägga ned den.

Årets andra bästa bok är "Handle with Care" som är skriven av Jodi Picoult (min andra favoritförfattare)
Vad boken handlar om hår knappt att beskriva då det är så mycket mer än bara huvudhandlignen. Jag grät mig igenom denna bok och kunde bara säga att "Joci Picoult har gjort det igen!"

Årets roligaste ögonblick:
Nyårsafton, Sterbhaus spelningen, Hemma hos David, Alla kvällar hos Ronja.. mfl!

Årets största förändring:
Jag har mognat något otroligt detta år och blivit mer medveten om allt. Den största förändringen är väll mitt seriösa förhållande, trots att det inte förändrar mycket i mitt liv. Att kunna prioritera både kärlek och vänskap är otroligt viktigt för mig!

Årets tråkigaste:
Att Minna flyttade upp till Åre och att jag förlorade kontakten med Linn

Årets pinsammaste:
När jag och ronja skulle köpa kodomer på Ica och tjejen inte fattade vad vi menade! (fast det var 2010)

Årets skratt:
Ola Svensson!!

Årets besvikelse:
Filmen "allt för min syster. Jag har läst boken typ 8 gånger och den är helt underbar. men filmen sök kuk!

Pöööss (Hatar det ordet, varför skriver jag det ens? x'D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0